vilhelm
Clan Leader
Dołączył: 25 Paź 2005
Posty: 562
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 21:11, 03 Wrz 2008 Temat postu: Recenzje warhammera |
|
|
Kod: |
Kwestia techniczna
Przez całą sesję 8 godzinna nie wystąpił ani jeden lag, ani jeden crash. Nie uświadczyłem też żadnego do tej pory buga ( prócz paru graficznych). Naprawdę postarali się chłopaki i za to im chwała.
5/5
Questy
Standardowo jak w każdej grze. Nie miałem okazji trafić na coś bardziej ambitnego ale myśle, że gdzies takie są. Dużo questów robionych z jajem i dobrym humorem jak na świat Warka przystało. Questy w sposób perfekcyjny zaznaczone, opisane w specjalnej kronice, są ich tysiące i nie jest sie w stanie wszystkich wykonać. Jedynie czego bym się czepiał to tego, iż nie ma szybkiego kasowania quetów, trzeba wejść w journal, wyszukać takowy i dopiero zaznaczyć z ksiażeczki abandom quest.
3/5
PvE
Bardzo zblizona zasada do everquesta. Są buffy, ataki, debuffy. Hotbarów jest mnóstwo, mozna kazde okienko formatować wedle życzenia, ba można kazdemu klawiszowi z klawiatury przypisać skila. Walka troche monotonna i mało dynamiczna przy solo grze, w grupie natomiast bardziej złozona. Nie miałem okazji poznać contentu rajdowego, bądz grupowego więc ten temat zostawiam otwarty. Public Questy to wyśmienity pomysł na złączenie community, na wspólną zabawe.
x/5
Rozwój postaci
Tu ogromny plus. Kazda z klas ma oprócz standardowych skilli 3 drzewka rozwoju ( master ) i dodatkowe skille z tym zwiazane. Punktów master- wystarczy na zapełnienie 1,5 drzewka więc trzeba pomyśleć, co się chce. Oprócz tego mamy do wyboru ponad 100 taktyk- czyli buffow passywnych. Jest sepcjalne okienko w ktore mozemy je wsadzić. Okienko składa się z miejsc na 3 buffy passywne, 1 buff z pvp ( renew), 1 buff z tzw. traiatów ( lore- np. wykonanie 100 questów, zabicie 1000 dwarfów ) oraz jeden buff od gildii, ktory ustawia guild leader. Okienek jest 5 i w kazdej chcwili mozemy przelączyć na inną złożoną przez nas konfigurację. Wspaniała sprawa. Następną rzeczą jest morale- bar skladający się z 4 okienek. Tu także wybieramy spośród dostępnych skilli morale ( są to super ataki specjalne). Gdy walczymy pasek ten się zwieksza i w zależności od czasu walki, jak i też jej intensywności możemy odpalić wybrany przez nas atak specjalny. I tak po 30 sekundach możemy odpalić specjalny skill z grupy 1 ( jezeli go odpalimy pasek znow startuje od zera), walczac dalej po 1 minucie możemy dopalić skill z grupy drugiej i tak etc. Czas bez walki powoduje iż pasek ten opada.
Imo - 5/5 - świtena sprawa
Itemizacja
Tak to powinno wyglądać. Tierów jest dużo, gra oparta jest w dużej mierze na iteamach. Setki róznych kombinacji, sety, mnóstwo statów. Iteamy dopuszczone do obrotu ( BoE) - miód malina. Oprócz gearu PvE, za level w PvP możemy kupic specjalne sety do PvP.
5/5
PvP
Tak powinno wygldac dobre PvP. Na kazdym kroku - walki, obozy pełne NPC, cały czas widać ruch, a to zapisy na wspaniałe instancje, a to walka na otwartych terenach, to obrona keepa. Gra w miare zbalansowana, nie ma takiej możliwości by zginąc od one shoota. Cały system PvP jest wielce rozbudowany. Korzyści dla strony wygrywającej są olbrzymie. Nie tylko iteamy za pvp, nie tylko drop z graczy, ale także buffy dla całej nacji.
5/5
Wielkość świata i zonowanie
Świat jest przeogromny, a czegoś takiego jak zonowanie ( przynajmniej na moim kompie) nie uświadczyłem
5/5
Grafika
Grafika innego stylu, w formie bardziej baśniowej. Powiem szczerze, że mi się bardzo spodobała. Fakty są takie, iż w grafice realistycznej - war nie mógłby oferować tego co ofetuje w tej chwili - mass PvP. Grafika jest schludna a dzieki jej baśnowości możliwe jest wykreowanie wspaniałego klimatu, wspaniałych wygibaśnych armorków, iteamów na które gra reality nie mogłaby sobie pozwolić.
4/5
Muzyka
Z muzyką gorzej, jest jej mało i nie jest zbytnio klimatyczna. Może do realese ją poprawia
3/5
Wrażenia z gry
Bezcenne |
Kod: |
Grafika
No nie ma co się oszukiwać jest lepsza niż wiosną ale nadal sporo jej brakuje do fajności (wszędzie trąbią, że jest to grafika na low ustawieniach i w finalnej wersje będzie znacznie lepiej, powiedzmy, że im wierzę wink.gif). Grafika jest w stylu WoWa, tzn bardzo kolorowa i mało ma wspólnego z realnością no ale jeśli gra ma przyciągnąć sporo osób to chyba nie ma innego wyjścia bo super odwzorowanej grafiki pewnie niewiele maszyn by sprostało.
Ogólnie powiem tak, jeśli grałeś w WoW'a i nie odrzucała cię grafika to nie musisz się martwić o grafikę w WAR'ze bo jest z technicznego punktu widzenia znacznie lepsza. Zbroje wyglądają bardzo fajnie, widać że są dopieszczone w najdrobniejszych szczegółach, więc jak już włączą lepsze tekstury itp to na pewno będą wyglądać bajecznie.
PVE
Zwykłe questy są standardowe przynieś, wynieś pozamiataj wink.gif raczej nic innego tutaj nie da się wymyślić, aczkolwiek jeśli wybierzesz np. greenskinów, questy zapewnią ci dodatkową porcję humoru. Wliczone masz rzucanie błotem w pomniki krasnali, pakowanie krasnali do beczek i zrzucanie ich z urwiska itp. Naprawdę przednia zabawa biggrin.gif
Teraz trochę o public questach - pomysł bardzo fajny ale tak prawdę mówiąc więcej niż 3 czy 4 razy nie chciało mi się tego samego questa robić. Każdy quest robiłem do momentu aż udało mi się zebrać maksymalną ilość influence punktów potem odbierałem nagrody za influence i do tego questa już nie wracałem, nawet jeśli nie udało mi się zgarnąć głównej nagrody ze skrzynki. No i właśnie jeśli chodzi o losowany na koniec questa loot - nie podoba mi się za bardzo ten system. Kilka razy zdarzyło mi się, że po ciężkiej pracy w czasie questa zajmowałem miejsce w pierwszej trójce osób najbardziej zasłużonych dla questa ale po losowaniu nic nie dostawałem. Była taka sytuacja że byłem 2 na liście najbardziej zasłużonych a po losowaniu okazało się że mam 8 na 10 miejsc. Trochę to wkurza.
Dungeonów nie testowałem, nie ma grupy a nie chcę sobie psuć zabawy idąc z randomami tongue.gif
PVP
PvP czyli to do czego WAR został stworzony i na każdym kroku to widać. Prawda jest taka że jeśli nie przepadasz za PVP to ciężko będzie ci się zadomowić w WAR'ku. Chociaż mogę się mylić bo nie testowałem ani dungeonów grupowych ani rajdowych. Bardzo możliwe że jednak każdy znajdzie coś dla siebie. Oby.
Właściwie po zrobieniu 2 levelu możesz praktycznie przestać PVE'ować. Bo możesz się już zapisywać do scenariuszy PVP i tam zdobywać zarówno exp PVE jak i PVP no i oczywiście zbierać kasę i loot. Scenariusze można przyrównać do battlegroundów z WoW'a, zbiera się grupa ludzi i walczą o jakieś miejsca na mapie, standardzik. Tak naprawdę zabawa zaczyna się przy open PvP - zdobywanie flag, twierdz i ich obrona a wszystko to przy pomocy machin oblężniczych, które żeby dobrze obsługiwać trzeba trochę poćwiczyć, nawet wiatr wpływa na pociski z niektórych maszyn i trzeba to uwzględnić przy celowaniu. Problemem jest to, że aby dobrze się bawić w PVP serwer musi być mocno zaludniony. Zdarzyło mi się biegać w grupie tylko od miejsca do miejsca zabijając parę npców przejmując flagę i tak w kółko bez żadnej obrony ze strony orderu. Takie granie szybko się nudzi. Całkiem inaczej sytuacja wygląda jak spotkają się dwie strony konfliktu przy takiej twierdzy. Wtedy zabawa się rozkręca na maxa, tanki stoją przy drzwiach i bronią do nich dostępu z tyłu lub na murach healerzy, którzy dwoją się i troją aby utrzymać tanków przy życiu, obok healerów ranged dps, który wali z murów we wszystko orderowe co się rusza. Do tego lanie wrzącym olejem, obsługa katapult i innych machin po prostu miodzio.
Jedyne do czego nadal się czepiam, np grając magusem w obronie trochę jest nudnawo tongue.gif. Stajesz sobie na murze, i właściwie spamujesz 2 czy 3 spelle na wrogów którzy są poniżej. Dobrze chociaż, że można sobie urozmaicić rozgrywkę obsługując machiny oblężnicze ;D.
--
O klasach nie będę pisał bo to każdy musi sobie sam potestować. Ja pewnie będę grał szamanem (o to ci niespodzianka), on chyba najbardziej pasuje do mojego stylu gry. DPSując zwiększasz sobie siłę leczenia no i lecząć ładujesz sobie siłe czarów ofensywnych. W tej chwili wygląda to tak że za każdy ofensywny czar zmniejszasz sobie czas rzucania czaru leczącego aż przy 5 poziomie twoje czary leczące sa instantami. Natomiast każdy healujący czar zwiększa ci siłę czaru ofensywnego o 5% aż na 5 poziomie dostajesz +25% do damagu jaki zrobisz rzucając pierwszy ofensywny czar. Trochę boli jego "szlafrokowatość" to nie ten sam szaman z WoW czy Vanguarda tutaj jak obskoczy więcej wrogów nie mam szans.
No to takie są moje trochę przydługawe wrażenia z gry. Podsumowując, jestem nastawiony optymistycznie zapowiada się całkiem ciekawa gra. Mam nadzieję, że uda się nam zbudować jakieś porządne community w grze i trochę powładać wink.gif |
Post został pochwalony 0 razy
|
|